W tym dniu klasy czwarte miały za zadanie stworzyć plakat z wierszykiem pomagającym zapamiętać przykład z tabliczki mnożenia. Klasy piąte tworzyły krzyżówki lub rebusy z pojęciami matematycznymi. Natomiast klasy szóste mogły wykazać się żartami lub memami matematycznymi. Plakaty zostały umieszczone na terenie szkoły, aby matematyka „była wszędzie”. W ciągu tygodnia rosła piramida Sierpińskiego, którą przez kilka miesięcy na cotygodniowym kółku tworzyła grupka uczniów z klasy 5m i 5f. Efekt był piorunujący! 5 kwietnia podczas przerw, starsi uczniowie przygotowali dla swoich młodszych kolegów konkurs z tabliczki mnożenia. Stworzyli banery zachęcające do udziału w zabawie, karteczki do losowania i przepytywali uczestników na określonych zasadach. Niektórzy uczniowie podchodzili do stolików po kilkanaście razy, aby móc zdobyć jak najwięcej punktów. Najaktywniejszymi i przy tym najbardziej efektywnymi klasami spośród czwartych okazały się klasy 4h i 4g, a spośród piątych klasy 5f i 5b. W klasach czwartych tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia zdobyli:
Osoby te otrzymają bieżącą ocenę celującą z matematyki. Gratulujemy! Szczególne podziękowania dla Bartka z kl. 6a, naszego Mistrza Kostki Rubika, który udostępnił swoją bogatą kolekcję kostek i stworzył stoisko, które wzbudziło ogromne zainteresowanie wśród uczniów. Lekcja matematyki tego dnia często wyglądała inaczej niż zwykle. Uczniowie pytając o piramidę Sierpińskiego, mogli więcej posłuchać o fraktalach, a nawet sami stworzyć fraktalne drzewko. W niektórych klasach odbyły się gry matematyczne zarówno manualne z wykorzystaniem kostek, jak i multimedialne. Zainspiruj się, pobudź wyobraźnię i już dzisiaj stwórz swoją wersję Dnia Matematyki! |