Klasa 1M
Wakacje!!!
Ruszamy na
,,Jedziemy
na wakacje”
Cz.
Janczarski
Jedziemy
na wakacje
do
lasu, nad wodę.
Prosimy
ciebie, słonko
o
piękną pogodę.
Jedziemy
na wakacje
nad
morze, na plażę.
Kolorowe
muszelki
przynieś,
falo, w darze.
Jedziemy
na wakacje
w
te góry wysokie.
Nie
chowajcie się, szczyty,
za
mgłą, za obłokiem.
Jedziemy
na wakacje
Na
Mazury? Może!
Wyjrzyj
z krzaków, prawdziwku,
czekaj
na nas w borze!DO ZOBACZENIA W DRUGIEJ KLASIE WYCHOWAWCA I UCZNIOWIE 1M |
PODSUMOWANIE ROKU KLASY 1M
Za nami pierwsza klasa. Poznaliśmy
litery i cyfry. Doskonaliliśmy swoje czytanie oraz pisanie. Ćwiczyliśmy pamięć, ucząc się wierszy. Staraliśmy
się popełniać jak najmniej błędów.Liczyliśmy
na palcach u rąk, na patyczkach, na liczydłach , aż w końcu
część z nas liczy już w pamięci.Rozwiązywaliśmy różne zadania: samodzielnie, ale też i takie w których pomoc Pani była potrzebna. Nauczyliśmy się mierzyć i ważyć, ćwiczyliśmy liczenie
pieniędzy.Poznaliśmy
ciekawe rośliny i zwierzęta, oraz środowiska w których żyją. Uczyliśmy
się o miastach i rzekach Polski. Planetach. Poznaliśmy różne krajobrazy.Uczyliśmy się śpiewać różnych piosenek.Poznaliśmy narzędzia edytora grafiki i tekstu w komputerze. Graliśmy w gry sportowe. Braliśmy udział w Dniu Sportu.Ćwiczyliśmy słówka z języka angielskiego. Uczestniczyliśmy w lekcjach religii i etyki.Staraliśmy
się być dobrymi koleżankami i kolegami, zgodnie się bawić i pracować w
zespołach. Dbaliśmy o swoje bezpieczeństwo. Staraliśmy się stosować do
reguł klasowych, i pamiętać o magicznych słowach: przepraszam,
proszę, dziękuję. Byliśmy
w Muzeum Etnograficznym w Warszawie „Oj już
niedaleczko, czerwone jajeczko!”, na przedstawieniu „Tytus Romek i
A’Tomek” w warszawskim Teatrze Kamienica, , świętowaliśmy Dzień Matki i byliśmy w Gospodarstwie Agroturystycznym w "Wiosce pod Kogutem" z okazji Dnia Dziecka.Braliśmy
udział w konkursie „Mój wygląd świadczy o mnie” oraz obchodziliśmy
Dzień Bez Przemocy. Chętne osoby wzięły udział w licznych konkursach zdobywając dyplomy i nagrody. Zasłużyliśmy na odpoczynek. |
Ogłoszenia wychowawcy
Zapraszam na zebranie z rodzicami 15 marca br. (wtorek) o godzinie 19:00 do sali nr 9. |
KONKURSY
39 konkurs recytatorski „WARSZAWSKA SYRENKA” Zachęcamy do udziału w 39 konkursie recytatorskim „Warszawska Syrenka”. W naszej szkole dla klas pierwszych w terminie do 11 marca odbędą się etapy klasowe konkursu, zaś do 18 marca etap szkolny. Dzieci przygotowują REPERTUAR zgodnie z regulaminem: Czas trwania indywidualnych prezentacji nie może przekroczyć 3 minut! Klasy I – III: jeden utwór (wiersz lub fragment prozy) – tematyka dowolna. Prosimy o wybieranie do prezentacji utworów o cenionej wartości literackiej, Prosimy o unikanie prezentowania utworów zamieszczonych w podręcznikach. Podczas kolejnych etapów konkursu uczestnicy nie zmieniają repertuaru. KRYTERIA OCENY Jury ocenia: - dobór repertuaru - interpretację utworu - kulturę mowy - ogólny wyraz artystyczny Konkurs na ozdobę wielkanocną KRYTERIA OCENY Jury ocenia: - walory artystyczne i estetyczne - pomysłowość - nawiązanie do tradycji świątecznej - samodzielność. SPRAWY ORGANIZACYJNE 1.
Prace należy składać w Bibliotece Szkoły Podstawowej nr 5 w Piasecznie u
p. Małgorzaty Kajkowskiej lub p. Marioli Zawadzkiej lub Bibliotece
Publicznej Filii Piaseczno – Osiedle Oddział dla dzieci i młodzieży do
p. Marioli Strzelczyk w terminie do dnia 18 marca 2016 roku. Po wyznaczonym terminie nie będą przyjmowane. 2. Prace biorące udział w konkursie pozostaną własnością organizatorów, którzy zastrzegają sobie prawo do ich publikacji. 3. Na stronie internetowej Szkoły Podstawowej nr 5 w Piasecznie i Biblioteki Publicznej Filii Piaseczno – Osiedle Oddział dla dzieci i młodzieży zostaną opublikowane wyniki konkursu i dane osobowe zwycięzców. Konkurs Na Tradycyjną Palmę Wielkanocną 2016 r.
1. Na konkurs należy dostarczyć jedną własnoręcznie wykonaną palmę wielkanocną nie wyższą niż 2 metry.
|
Z Zycia klasy
PODSUMOWANIE I PÓŁROCZA W KLASACH PIERWSZYCH
koleżankami i kolegami z naszej klasy, ale również z innych pierwszych klas. Nasze nauczycielki pilnowały, abyśmy czuli się dobrze w szkole. Nie zawsze wszystko się dobrze układało, ale kolorowe kropki z zachowania pomogły nam dostosować się do zasad klasowych i szkolnych. Nauczyliśmy się, jak być bezpiecznym w szkole i poza nią. W czasie zajęć poznawaliśmy litery, ćwiczyliśmy czytanie i kaligrafię, rozpoznawaliśmy figury geometryczne, uczyliśmy się pisać cyfry, poznawaliśmy niektóre rośliny i zwierzęta, obserwowaliśmy eksperymenty, tworzyliśmy prace plastyczne, śpiewaliśmy piosenki i bawiliśmy się przy muzyce, graliśmy w gry sportowe, ale również i planszowe. Pod koniec 1 semestru umiemy napisać coraz więcej wyrazów i zdań, lepiej liczymy i czytamy, sprawniej się ruszamy, nasze upominki dla najbliższych są coraz ładniejsze. Nasze szkolne życie to nie tylko nauka. To także konkursy: „Jesienny bukiet dla patrona”, „Dziecko bezpieczne na drodze”, „Zwierzę według twórczości Józefa Wilkonia", szopka bożonarodzeniowa, konkurs kolęd i pastorałek, „Jestem grzeczny i nie wstydzę się mojego zachowania”. To także różne wydarzenia i akcje: spotkanie z przedstawicielami Straży Miejskiej i Policji, próbna ewakuacja, pokazy dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, ślubowanie klas pierwszych, przyjęcie do grona czytelników biblioteki szkolnej, śpiewanki patriotyczne, Ty(dzień) Tolerancji, Dzień Pluszowego Misia, andrzejki w świetlicy, mikołajki, szkolne jasełka, spotkanie z pisarzem i rysownikiem - Pawłem Wakułą, wigilia klasowa, Dzień Babci i Dziadka, bal karnawałowy, apel „Bezpieczne ferie”. Braliśmy też udział w ciekawych wycieczkach. Odwiedziliśmy Chatkę Spełnionych Marzeń w Głoskowie Kończymy pierwszy semestr nauki, zmęczeni, ale zadowoleni ze swoich osiągnięć. Uczniowie klasy 1 M . Życzymy wszystkim udanych i bezpiecznych ferii zimowych! Nauczyciele klas pierwszych SP 5 |
Post bez tytułu
Zebranie z rodzicami 25 stycznia br. (poniedziałek) o godzinie 18:00 odbędzie się zebranie rodziców w sali nr 9. Obecność obowiązkowa – zapoznanie z opisową oceną śródsemestralną. Wcześniejsze spotkanie o godzinie 17:30, dotyczy Rodziców przede wszystkim dzieci, które rozpoczęły naukę w szkole jako sześciolatki. |