Klasy‎ > ‎2016/2017‎ > ‎

Klasa 5b

Wychowawca -  Magdalena Igras

"Wiedza to skarb, który zawsze podąża za właścicielem"


Samorząd uczniowski:

Przewodnicząca: Andżelika Targowicka
Zastępca przewodniczącego: Mateusz Bejm
Łącznik z biblioteką: Asia Orzechowska


Podsumowanie

opublikowane: 24 cze 2017, 04:52 przez Magdalena Igras   [ zaktualizowane 24 cze 2017, 04:54 ]

Zakończyliśmy rok szkolny i przywitaliśmy upragnione

WAKACJE!!!

Moje Drogie "Minionki", jestem z Was niesamowicie dumna za to, że dzięki postawie i zaangażowaniu, jakie prezentowaliście, udało Wam się ukończyć klasę piątą z fantastycznymi ocenami i wysokimi ocenami z zachowania!

Brawa dla tych, którzy otrzymali ŚWIADECTWO Z CZERWONYM PASKIEM. A są to:

1. MARCIN MAJEWSKI - 5,27

2. ALA DUCHNIK - 5,18

3. STAŚ KOCZYK - 5,18

4. ANDŻELIKA TARGOWICKA - 5,18

5. MAKS PICHOLA - 5,09

6. ALAN GRODKOWSKI - 4,82

Jeszcze raz życzę Wam pogodnych, bezpiecznych wakacji, abyście spędzili je w gronie rodziny, najlepszych przyjaciół i przyjaciół, których zapewne uda Wam się pozyskać :)

Wasza wychowawczyni
Magdalena Igras


Wyjazd integracyjny na Polesie

opublikowane: 20 maj 2017, 12:54 przez Magdalena Igras   [ zaktualizowane 20 maj 2017, 13:15 ]

W dniach 15-17 maja klasa 5b uczestniczyła w wyjeździe integracyjnym na Polesie. Pierwszego dnia braliśmy udział w warsztatach z mikroskopowania i zajęciach dotyczących żółwia błotnego. Następnie, ścieżką "Dominik", przemierzaliśmy Poleski Park Narodowy. Kolejny dzień spędziliśmy w Okunince, miejscu, w którym byliśmy zakwaterowani. Tam uczniowie uczestniczyli w grach integracyjnych "12 prac Herkulesa", a później szukaliśmy "skarbu" w pobliskim lesie. Ostatniego dnia również czekało na dzieci wiele atrakcji, m.in.: gra w piłkarzyki, sumo i byk rodeo. Na sam koniec wybraliśmy się na spacer wzdłuż Jeziora Białego. Zmęczeni, ale usatysfakcjonowani wróciliśmy do Piaseczna około godziny 19.00.
Staś, Mateusz i Tymek otrzymali od naszej pani pilot nagrodę za najczystszy pokój :)




Sukces Marcina Majewskiego

opublikowane: 13 maj 2017, 03:54 przez Magdalena Igras   [ zaktualizowane 13 maj 2017, 04:00 ]

Uczeń klasy 5B - Marcin Majewski otrzymał wynik bardzo dobry w Międzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny". To ogromny sukces, ponieważ w konkursie brało udział 24 uczniów z klas piątych, a taki tytuł uzyskały zaledwie dwie osoby na 185 uczniów, którzy brali udział w tym konkursie z naszej szkoły.

Gratulacje!!!

Znalezione obrazy dla zapytania kangur matematyczny


Zachowanie za miesiąc kwiecień

opublikowane: 13 maj 2017, 02:57 przez Magdalena Igras

W kwietniu za wzorowe zachowanie i postawę zostały wyróżnione następujące osoby: Staś Koczyk, Wiktoria Łukasiewicz, Asia Orzechowska, Natalia Starzyńska i Andżelika Targowicka. Brawo!!!

Wycieczka integracyjna do Okuninki.

opublikowane: 6 maj 2017, 12:12 przez Magdalena Igras


15-17 maja - Integracja na Polesiu-Okuninka nad Jeziorem Białym 

Dzień 1

6.45 - zbiórka na parkingu przy Urzędzie Miasta i Gminy

7.00  Wyjazd

Przejazd na Polesie.

 Wizyta w Ośrodku  Ochrony Żółwia Błotnego przy Poleskim Parku Narodowym:

Udział w warsztatach (grupa dzielona, warsztaty odbywają się wymiennie):

ZAJĘCIA Z MIKROSKOPOWANIA „ŻYCIE W KROPLI WODY"

Poznasz: Budowę mikroskopu. Co to jest mikroskopowanie?., Nauczysz się: przygotowywać preparaty mikroskopowe. Sam: przygotujesz preparat mikroskopowych i poznasz drobne organizmy żyjące w wodzie.
Najciekawsze preparaty oglądane będą przy pomocy kamery i wyświetlane przez projektor multimedialny na dużym ekranie.
 

BLISKIE SPOTKANIE Z ŻÓŁWIEM

Dowiesz się: Co to jest żółw błotny?, W jakim środowisku żyje i gdzie można go spotkać?, Jak funkcjonuje ośrodek czynnej ochrony żółwia błotnego?, Zobaczysz: żółwie błotne w ośrodku. Zrozumiesz: dlaczego tu są?,i dlaczego trzeba je chronić?, Sam poznasz życie żółwia w ośrodku, pomożesz pracownikowi Parku pomierzyć i zważyć żółwie aby dowiedzieć się „czy mały żółw już przytył?”

Po zajęciach warsztatowych spacer ścieżką przyrodniczą np. „Dąb Dominik" .

Przejazd do ośrodka w Okunince. Zakwaterowanie w ośrodku „Niebieskie Migdały”

Zajęcia z animatorami na terenie ośrodka.

Kolacja na ciepło

Wizyta na basenie

Nocleg.

Dzień 2

Śniadanie

Zajęcia integracyjne z instruktorami:

12 prac Herkulesa- jest to szereg konkurencji o charakterze siłowo-umysłowym, w którym uczestnicy zostają podzieleni na 10-12 osobowe zespoły rywalizujące w różnych konkurencjach. Projekt ten zmusza uczestników do kreatywnego podejścia do różnych konkurencji, generowania pomysłów oraz formowania ich w konkretne rozwiązania. Często zamiast siły będzie liczył się spryt i inteligencja całego zespołu. Poniżej przedstawiamy konkurencje, z którymi zmierzą się uczestnicy:

1. Ucieczka z Olimpu - jest to konkurencja polegająca na jak najszybszym pokonaniu trasy za pomocą specjalnych elastycznych 10 osobowych nartach. Jest to konkurencja, w której uczestnicy muszą złapać wspólny rytm aby ukończyć konkurencję.

2. Sieć Meduzy - W projekcie tym zespoły, na które podzieleni są uczestnicy, stają przed „pajęczynami” (siatkami rozpiętymi między podtrzymującymi je palikami). Zadaniem każdego zespołu jest przeprowadzenie wszystkich jego członków przez „oka” pajęczyn” (otwory w siatce), z zachowaniem określonych reguł. W tym projekcie najważniejsza jest współzależność oraz współodpowiedzialność za realizację zadania.

3. Na skrzydłach Gryfa - konkurencja, w której każdy zespół będzie musiał wyłonić lidera potrzebnego do wykonania tego zadania. Zadanie polega na przemieszczeniu się dziesięciu osób z grupy, na drugą stronę trasy bez dotykania podłoża. Jedynym artefaktem, którym będą dysponowali uczestnicy jest specjalny dywan. Zadanie wymagające od uczestników zgrania, dokładności i sporej kondycji fizycznej.

4. Kamienie Kronosa - zadanie polega na włożeniu zestawu różnych piłek za pomocą specjalnych pałeczek do kosza. Jest to program wymagający od uczestników dużej precyzji i zgrania całego zespołu.

5. Labirynt Minosa - Projekt ten wprowadza uczestników w nowe, nieznane środowisko poprzez pozbawienie ich jednego ze zmysłów - wzroku. W projekcie tym uczestniczy jednocześnie kilka zespołów. Każdy zespół ma za zadanie dotrzeć do punktu końcowego trasy, której znana jest tylko jej pierwsza część. Instrukcje dotyczące dalszej części trasy posiada inny zespół.  Prawidłowa wymiana tych informacji stanowi o wzajemnym powodzeniu wszystkich zespołów w tym projekcie. Projekt ten pokazuje jak ważnym w procesie komunikacji jest sposób formułowania komunikatów.

6. Przeprawa przez Styks - projekt, w którym uczestnicy podzieleni na zespoły mają za zadanie przeprawienie się przez „niebezpieczną i zdradliwą rzekę". Jedynym sprzętem jakim dysponują jest płytka, opona,.... Prąd rzeki jest bardzo wartki w związku  z czym bardzo łatwo można stracić płytki i "utonąć".

7. Zaprzęg Cerbera -konkurencja siłowa polegająca na przetransportowaniu jednego z uczestników za pomocą specjalnego zaprzęgu na wyznaczonej trasie. Zdanie wymagające od uczestników sporej wytrzymałości fizycznej.

8. Tropem Centaura - tym razem na uczestników czeka konkurencja wymagająca dużej precyzji, dokładności oraz zgrania zespołowego. Zadaniem uczestników jest pokonanie specjalnego toru według ściśle określonych zasad. Bardzo wyczerpująca konkurencja.

9. Nić Ariadny - kolejnym wyzwaniem czekającym na uczestników jest przewleczenie w odpowiedni sposób sznura na czas. Wesoła konkurencja wymagająca od uczestników ogromnej współpracy i zaufania.

10. Oko Cyklopa - zespół podzielony na dwie podgrupy musi przekazać sobie prawidłowo informację na odległość nie posługując się przy tym przekazem ustnym. Po zakończeniu fazy planowania zespół dzieli się na dwie podgrupy, w których każda zajmuje wskazaną  przez instruktora pozycję. Wówczas rozpoczyna się druga faza projektu, czyli jego praktyczne wykonanie.

11 Syzyfowa praca - konkurencja polegająca na wydobyciu piłeczki pomocą rąk z specjalnej rury. W tej konkurencji wymagana jest ogromna precyzja, dokładność i koordynacja całego zespołu.

12. Wspinaczka do gniazda Harpi - w tym arcytrudnym zadaniu na uczestników czeka wspinaczka po drabince speleo do gniazda w celu wykradnięcia jaja. Głównym problemem w tym zadaniu jest nierozbicie jaja. Uczestnicy oczywiście zabezpieczeni są profesjonalnym sprzętem alpinistycznym.

Obiad

Łowcy skarbów

Jest to projekt z rodzaju „poszukiwania skarbu”, o wielowątkowej fabule, która wciąga uczestników w wiele połączonych ze sobą w jedną całość zadań. Fabułą dla tego projektu jest historia związana ze skarbem, ukrytym gdzieś w najbliższej okolicy. Tego właśnie skarbu będą poszukiwali uczestnicy w projekcie „Łowcy skarbów”. Podczas projektu, na uczestników będą czekały liczne niespodzianki i przeciwności losu. Będą oni musieli stawiać czoła coraz to nowym wyzwaniom o różnym stopniu trudności, zarówno fizycznym jak i intelektualnym. Projekt ten cechuje wielość i różnorodność zaskakujących i nieprzewidywalnych sytuacji, w których uczestnicy muszą podejmować szybkie i trafne decyzje połączone z dużym ryzykiem (nie jest to ryzyko związane z bezpieczeństwem uczestników). Projekt rozpoczyna się od poszukiwania informacji Informacje te ukryte są w bliższej i dalszej okolicy. Podstawowym elementem, decydującym o sukcesie tego projektu będzie sprawna komunikacja i współpraca między poszczególnymi jednostkami podczas realizacji poszczególnych zadań oraz koordynacja całego przedsięwzięcia.

Kolacja

Dyskoteka

Nocleg

Dzień 3

Śniadanie

Wykwaterowanie

Zabawy integracyjne z instruktorami:

Kula wodna - wspaniała zabawa polegająca na ustaniu w kuli pływającej na wodzie. Jest to zabawa wymagająca od uczestnika dużej wytrzymałości fizycznej, która jest potrzebna aby "przetrwać" przez 5 minut w takiej kuli. Gwarantowana dobra zabawa.

Mega piłkarzyki - jest to gra w piłkę nożną, w której uczestnicy wcielają się w rolę gigantycznych "stołowych piłkarzyków. Każdy z uczestników przypięty jest za pomocą specjalne uprzęży i może poruszać się tylko bokiem do boiska. Jest to bardzo męcząca, techniczna gra.

Ręczny byk rodeo jest to zabawa polegająca na ujeżdżeniu byka, który poruszany jest siłą ludzkich mięśni. Śmiałek dosiadający byka zmierzy się z 4 osobami, które razem mają za zadanie zrzucenie jeźdźca w jak najkrótszym czasie. Jest to  trudne  zadnie.

Obiad

Wyjazd w drogę powrotną

18.30-19.30 Powrót na parking przy UMiG

KOLEJNOŚĆ ZWIEDZANIA/ZAJĘĆ  MOŻE ULEC ZMIANIE

Zebranie

opublikowane: 6 maj 2017, 12:09 przez Magdalena Igras

W przyszłym tygodniu planowane jest zebranie z rodzicami. Spotkanie z rodzicami uczniów klasy 5B odbędzie się 11 maja, w sali nr 3, o godzinie 18.00. Poruszone zostaną bieżące sprawy klasy, zostaną przedstawione propozycje ocen z poszczególnych przedmiotów oraz informacje dotyczące nadchodzącej wycieczki.

Serdecznie zapraszam,
Magdalena Igras

Życzenia

opublikowane: 11 kwi 2017, 10:59 przez Magdalena Igras

Wesołych, radosnych i pogodnych

ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

życzą:
wychowawca i uczniowie klasy 5B

Niech Zmartwychwstanie Pańskie, które niesie odrodzenie duchowe, napełni wszystkich spokojem i wiarą, da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość...

Apel wychowawczy

opublikowane: 9 kwi 2017, 04:54 przez Magdalena Igras   [ zaktualizowane 11 kwi 2017, 10:44 ]

W piątek, 7 kwietnia odbył się apel wychowawczy. Za wzorowe zachowanie zostały wyróżnione dwie uczennice z klasy VB:

Joanna Orzechowska i Andżelika Targowicka

Dodatkowo, aż 12 uczniów otrzymało ocenę bardzo dobrą z zachowania!!!

Z kolei, uczniowie: Tymek Jędruszczak, Mateusz Patalas, Patryk Górski, Kacper Skwarek i Staś Koczyk zostali wyróżnieni za zakwalifikowanie się do II etapu gminnego konkursu matematycznego "SuperRachmistrz". Gratulacje!
 

Wycieczka do teatru "Lalka" w Warszawie - spektakl "Odyseja"

opublikowane: 1 mar 2017, 05:27 przez j.grzegorzewska@sp5piaseczno.pl

Sklep z zabawkami

Widowisko pt. "Odyseja" to sceniczna adaptacja starogreckiego eposu z Homerem jako demiurgiem, który na oczach widzów powołuje do istnienia świat bogów i ludzi oraz stwarza muzy, by z ironicznym patosem opowiedziały dramatyczną historię o dziesięcioletniej tułaczce Odysa. Do domu w Itace, Odyseusza i jego towarzyszy, prowadzi XIX - wieczny śpiewny wiersz Lucjana Siemieńskiego oraz rapsodyczna muzyka Krzysztofa Dziermy. "Odyseja" udowadnia, że spektakl stworzony w teatrze lalkowym może przynieść wiele wrażeń nie tylko dzieciom.

Podsumowanie I półrocza

opublikowane: 10 lut 2017, 08:48 przez j.grzegorzewska@sp5piaseczno.pl

średnia ocen klasy: 4,42

Uczniowie wyróżniający się w nauce:
 Mateusz Bejm 4,91
 Alicja Duchnik 5,09
 Tymoteusz Jędruszczak 4,82
 Marcin Majewski 5,18
 Maksymilian Pichola 5,09
 Andżelika Targowicka 5,00
 Stanisław Koczyk 4,82
Stypendium naukowe otrzymali: Alicja Duchnik, Marcin Majewski, Maksymilian Pichola, Andżelika Targowicka

1-10 of 28