W br. szk. nasza szkoła przystąpiła do udziału w II turze IV ogólnopolskiego konkursu dla szkół wszystkich stopni pod nazwą: Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń, którego organizatorem jest Fundacja Państwo Obywatelskie.
Hasło konkursu brzmi: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja
Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki, w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.
Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 28 listopada 2014 r. do 30 kwietnia 2015 r.
Przed nami następujące zadania:
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach szkoły debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę.
sprawozdanie z zadania 1 załącznik 1 załącznik 2 załącznik 3 załącznik 4 załącznik 5 załącznik 6 załącznik 7
- Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości).
sprawozdanie z zadania 2 załącznik 1
- Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.
sprawozdanie z zadania 3
- Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.
sprawozdanie z zadania 4
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić.
sprawozdanie z zadania 5
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki".
sprawozdanie z zadania 6
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność.
sprawozdanie z zadania 7
- Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy.
sprawozdanie z zadania 8 załącznik 1 załącznik 2 załącznik 3 załącznik 4
- Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...
sprawozdanie z zadania 9
- Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.
sprawozdanie z zadania 10 sprawozdanie z zadania 10 Pierwsza Pomoc
Decydując się na realizację konkursu, mamy nadzieję uzyskać tytuł
Bezpiecznej Szkoły
i dyplom honorowy.
|
|