REGULAMIN V EDYCJI GMINNEGO KONKURSU
LITERACKIEGO NA BLOG
„ALE HECA! DZIEŃ Z ŻYCIA
UCZNIA”
I ORGANIZATOR
- Organizatorem
konkursu jest Zespół Humanistyczny przy Szkole Podstawowej nr 5 im. K. K.
Baczyńskiego w Piasecznie.
- Honorowy
patronat nad konkursem sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno.
II CELE KONKURSU
- Rozbudzanie
kreatywności i odkrywanie talentów pisarskich.
- Rozwijanie
umiejętności posługiwania się językiem polskim i wzbogacanie zasobu
słownictwa uczniów.
- Popularyzowanie
poprawności językowej w tekstach zamieszczanych w internecie.
III WARUNKI UCZESTNICTWA
- Konkurs
jest przeznaczony dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych z terenu
Gminy Piaseczno.
IV FORMAT I TECHNIKA
- Przedmiotem
konkursu jest stworzenie jednego wpisu na blogu na temat: „Ale heca! Dzień
z życia ucznia”.
- Każdy
uczestnik może wykonać jedną pracę.
- Należy
zgłaszać prace indywidualne, wykonane samodzielnie (prace zbiorowe nie
będą rozpatrywane).
- Prace
powinny mieć postać elektroniczną w formacie .pdf. Poza tekstem długości
200-300 słów praca może zawierać samodzielnie wykonane przez uczestnika
zdjęcia, ilustracje, rysunki. Tekst może być zapisany dowolnym krojem
czcionki, w dowolnym kolorze, na wybranym kolorze tła (ale umożliwiającym
czytelność tekstu), jednak w
rozmiarze nie większym niż 16 i najwyżej z podwójnym odstępem między
wierszami.
V KRYTERIA OCENY PRACY
- Zgodność
z wyznacznikami formalnymi bloga.
- Pomysłowość,
oryginalność ujęcia tematu.
- Walory
artystyczne – indywidualność stylu autora oraz szata graficzna.
- Poprawność
językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
VI KOMISJA OCENIAJĄCA
- Oceny
prac dokona komisja, w której skład wejdą nauczyciele ze szkół, z których
pochodzić będą uczestnicy konkursu.
- Dodatkowo
przyznana zostanie nagroda czytelników – w głosowaniu internetowym wybiorą
ich zdaniem najlepszą pracę konkursową (wszystkie prace zostaną
umieszczone na stronie internetowej organizatora konkursu).
VII TERMINY
- Termin
ogłoszenia konkursu – 3 grudnia 2018 r.
- Termin
nadsyłania prac – 6 marca 2019 r.
- Głosowanie
internetowe – 11-15 marca 2019 r.
- Rozstrzygnięcie
konkursu – do 29 marca 2019 r.
VIII UWAGI
- Szkoły
biorące udział w konkursie przeprowadzają eliminacje wstępne i wyłaniają:
ü szkoły
do 1000 uczniów – maksymalnie pięć najlepszych prac,
ü szkoły
powyżej 1000 uczniów – maksymalnie dziesięć najlepszych prac,
które przesyłane są na adres
e-mail organizatora: konkurs.aleheca@sp5piaseczno.pl
- Niezbędna
jest pisemna zgoda rodziców na udział w konkursie i przetwarzanie danych
osobowych dziecka oraz oświadczenie uczestnika (zał. 1). Dokument należy
wydrukować, wypełnić czytelnym pismem, zeskanować i przesłać drogą
elektroniczną razem z pracą konkursową.
- Brak
zgody rodziców na udział w konkursie czy przetwarzanie danych osobowych
oraz oświadczenia uczestnika lub niedotrzymanie wymogów formalnych oznacza
dyskwalifikację pracy.
- Każda
szkoła biorąca udział w konkursie oddelegowuje nauczyciela do udziału w pracach komisji konkursowej.
Jego nazwisko i adres e-mail powinny być zawarte w mailu zgłaszającym prace konkursowe.
- Zasady
głosowania internetowego zostaną przedstawione na stronie organizatora
konkursu w marcu 2019 r.
- Wyniki
konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej organizatora konkursu
oraz na stronie CUW.
- Laureatom
zostaną wręczone nagrody oraz dyplomy ufundowane przez Burmistrza Miasta i
Gminy Piaseczno na spotkaniu podsumowującym konkurs w Szkole Podstawowej nr
5 w Piasecznie w czerwcu 2019 r. Ponadto laureaci otrzymają cząstkowe oceny
celujące z języka polskiego.
|